HET ROLSTOELPAD

Het rolstoelpad door de bossen van Beetsterzwaag is een project waar beide facetten van de Cornelia-Stichting samen komen. Het prachtige natuurgebied en iets betekenen voor kinderen met een beperking. Op deze manier kunnen ook kinderen (en volwassenen) in een rolstoel genieten van het prachtige bos.

Stichting Rolstoelpad Beetsterzwaag heeft op 12 april 2014 het 3 kilometerlange rolstoelpad officieel geopend. Het rolstoelpad is aangelegd op ons terrein. Naast een financiële bijdrage, houden wij ons ook verantwoordelijk voor het onderhoud.

Het rolstoelpad heeft een ideale ligging, dichtbij Revalidatie Friesland, School Lyndensteyn en Ronald McDonald Hoeve. Het rolstoelpad is voor iedereen toegankelijk en loopt door een afwisselende omgeving. Op verschillende plaatsen kun je genieten van het uitzicht en er zijn mogelijkheden om aan de rand van het bos even op of bij een bankje in de zon te zitten.

In 2023 zijn er plannen om het rolstoelpad te vernieuwen. Hier wordt de doelgroep nauw bij betrokken. Wat willen zij graag zien, ervaren en beleven op dit pad? Op basis van die antwoorden zullen er nieuwe plannen worden gemaakt. Dit wordt dus vervolgd.

Wil je eens over het rolstoelpad gaan? Of het pad eerst online verkennen? Download hier de plattegrond.